tisdag 7 april 2015

Supermorsan!

Vissa dagar då är jag då tammetusan en riktigt jäkla supermorsa!

Dagen började lungt, sen fick vi helt plötsligt bråttom med kaos och kalabalik innan vi kom iväg till dagis. Insåg redan innan att vi skulle bli sena så ringde till dagis för att kolla om de skulle vara ute, vilket de skulle så då kunde jag klä barnen rätt från början. Väl på dagis så är det bara på med galonisar och stövlar och ut med barnen på gården. Skönt! De behöver några timmar i solen och jag behövde fixa en massa ärenden.

Drar vidare till stallet för att plocka lite hästbajs med platshandskar. Vi har skickat in ett träckprov med kollamasken för att se om Mulle har mask. Något lär det vara då han under vintern gått ner väldigt mycket i vikt, och det är inte tänderna för de raspade vi i höstas. En shettis ska ju lixom inte rasa i vikt på 3-4 kg hö/dag och ca 2-3x40min motion i veckan. Han är ju bara i sina bästa år som en 18 åring och har många fina år framför sig. Så jag hoppas verkligen inte att han är sjuk!

Sen drar jag och Holger iväg in till Birsta och vidare emot Erikshjälpen i Timrå, men de hade såklart inte öppnat så då gjorde vi Birsta City och Plantagen i väntan på att de skulle öppna. Men så långt kom vi inte innan dagis ringde. Elof hade kräkts. Superskoj, typ nej! Det var bara att vända på klacken och åka tillbaka till dagis och hämta ett misstänkt magsjukt barn.

Tur i oturen så trodde de inte att de var magsjuka, utan han hade satt i halsen och hostat och kraxat tills han kräkts och barn som kräkts = barn som måste åka hem och vara hemma i 48h. Men efter att ha hört omständigheterna för själva kräkandet bestämmer jag mig för att dra ut till Erikshjälpen igen i alla fall. För det har hänt förut att Elof har kräkts när han ätit för fort eller satt i halsen.

Jag åker alltså till Erikshjälpen, själv, med alla tre barnen. Hujedamig. Men vill man så kan man och barnen var så otroligt snälla idag att jag hade inte ens vågat be om hälften! Först var vi på Erikshjälpen i Timrå. Sen skulle vi till Myrorna inne i stan, men de hade stängt för att flytta så de blev inget med det. Då gick vi bort till Ohlsons tyger istället. Det blev en liten bit att gå och en del folk att passera. Men Holger satt nöjd i sjalen, Lovis åkte glatt i vagnen och en glad och lugn Elof gick så stor och stolt bredvid. Det är väl ingen konst att gå på stan med tre ungar under tre åt när alla är på glatt humör! ;) Vidare åkte vi sen på Erikshjälpen i Skönsberg där vi gjorde riktiga fynd i form av kavaj och kostym till Krister. Ibland ska man ha turen på sin sida! Nu saknas bara finskor innan allt är klart inför dopet i klädväg!

Ja också har jag hunnit surra massor i telefonen med mamma, mormor och Jessica. Det är även tisdag vilket innebär stallet. Sista veckan i nuvarande tappning. Från och med nästa vecka blir det längre tisdag kvällar då jag även ska figurera som stallvärd. Det ska bli spännande! Hur jag som knappt kan någonting ska lära två nya grupper med barn och föräldrar att borta, kratsa, sadla och tränsa häst! Vi han även med lite motion jag och Mulle. Ca 40 min tömkörning. Skönt. Lite motion och god LCHF mat ger snart en mammakropp med mer ork till allt den ska hinna med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar