fredag 3 februari 2012

Overkligt!

Nu såhär en 18 dagar senare så kanske jag ska ta och uppdatera vad det är vi har för nått liggandes hemma inför strömmingens ankomst!

Vi var och köpte en barnvagn nu på morgonen och det känns riktigt overkligt. Som att det inte alls var dax för nått sånt. Att jag bara inbillar mig att det inte är så länge kvar. 90 dagar är väl en hel oändlighet, eller?

Det var egentligen inte alls meningen att vi skulle köpa någon barnvagn idag. Men hade lite tråkigt igår och kollade på blocket. Och där var den bara. En sån där som vi ville ha. För 500kr! Vi satt och funderade länge fram och tillbaka innan jag bestämde mig för att ringa. Vi hade ju egentligen köpstopp den här månaden för att komma på fötter igen. Samtidigt som hönsen värper som aldrig förr och det ligger pengar i äggburken. Pengar som typ är till för sånthär.
Så jag ringde tillslut och allt klaffade. Och när vi var och tittade på den idag kändes det ännu mera rätt. Det var ju den vagnen vi skulle ha!
Jag vet inte vem jag har att tacka för att jag såg annonsen på blocket. Men tacksam är jag. Och hur overkligt det än känns så känns det skönt. Nu behöver jag inte tänka på det längre.

Det står en barnvagn i kammaren och väntar på att bli använd! :)


Kläder i första storlekarna (50-62). De flesta roliga och i vackra färger

[X] Bodies
[ ] Byxor
[ ] Tröjor
[ ] Strumpbyxor
[ ] Mössor
[ ] Overall
[ ] Drägglisar
[ ] Vantar
[ ] Raggstrumpor

Skötsel

[ ] Badbalja
[ ] Rolig badtermometer/leksak
[ ] Vårolja
[X] Badhandduk
[ ] Skötbrits (att ställa på spjälsängen)
[ ] Dyna + överdrag till skötplatsen (sett ut lämpligt på IKEA)
[X] Frottéhanddukar
[X] Tygblöjor
[ ] Engångsblöjor (att använda från första början)
[ ] Tvättlappar
[ ] Nagelsax/nagelfil
[ ] Febertermometer

Amning/matning

[X] Nappflaska
[ ] Nya nappar
[ ] Amnings-BH
[ ] Amningsinlägg
[ ] Något att frysa in mjölk i
[ ] Kuddar och filtar att stötta upp och mysa till det med
[ ] Små handdukar lämpliga till kräk
[X] Baby bestick
[X] Pipmugg
[ ] Haklapp

Sovplats

[X] Spjälsäng
[ ] Spjälskydd
[ ] Madrass
[X] Täcke
[ ] Kudde
[ ] Sänglinne (Under tillverkning hos blivande mormorsmor)
[ ] Plastad Frotté
[ ] Filt

Transport/på vift

[X] Babyskydd
[ ] Åkfilt/åkpåse (Beställt hemma sytt!)
[X] Barnvagn
[X] Insektsnät
[X] Praktisk väska aka skötväska
[ ] Smuts/blöjpåse
[ ] Bärsjal
[ ] Reflex till barnvagnen

Övrigt

[X] Fårskinnsfäll
[ ] Bindor
[ ] Tröjor anpassade för amning
[ ] Snuttefilt
[X] Nalle

Ja också var det säkert nått mer också!! Men det viktigaste finns hemma och mer kläder ska vara på väg.

Mosch

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar